Biebz' Top Avril Lavigne Songs - FINISHED

Moderators: tdc2000, FreakyFlyBry

 

Which song will be my #1?

Poll ended at Sat Dec 13, 2014 8:46 pm

I'm With You
7
44%
Nobody's Home
5
31%
Don't Tell Me
0
No votes
Wish You Were Here
0
No votes
Girlfriend
1
6%
Hello Kitty Image
3
19%
 
Total votes : 16

Postby Biebz » Fri Dec 12, 2014 8:37 pm

Image

FULL LIST...
76. Fly
75. Basket Case (Live)
74. Take It
73. You Ain't Seen Nothin' Yet
72. Everything Back But You
71. Sippin' On Sunshine
70. Let Me Go
69. I Always Get What I Want
68. Why
67. Freak Out
66. Darlin'
65. Bad Girl
64. Unwanted
63. Mobile
62. Forgotten
61. Falling Fast
60. I Don't Have To Try
59. One Of Those Girls
58. Bad Reputation
57. Black Star
56. My World
55. Stop Standing There
54. Goodbye
53. Hello Kitty
52. Not Enough
51. Remember When
50. Hello Heartache
49. How You Remind Me
48. Knocking On Heavens Door
47. Together
46. Take Me Away
45. Contagious
44. 4 Real
43. Bitchin' Summer
42. 17
41. Keep Holding On
40. Losing Grip
39. Smile
38. Runaway
37. Alone
36. Tomorrow
35. Complicated
34. I Will Be
33. The Best Damn Thing
32. Too Much To Ask
31. Anything But Ordinary
30. I Love You
29. Push
28. Rock N Roll
27. Here's To Never Growing Up
26. Everybody Hurts
25. Alice
24. Nobody's Fool
23. When You're Gone
22. Slipped Away
21. He Wasn't
20. I Can Do Better
19. Naked
18. My Happy Ending
17. Who Knows
16. Sk8er Boi
15. I Don't Give
14. How Does It Feel
13. Get Over It
12. Hush Hush
11. Innocence
10. Hot
9. Fall To Pieces
8. Give You What You Like
7. What The Hell
6. Girlfriend
5. Wish You Were Here
4. Things I'll Never Say
3. I'm With You
2. Don't Tell Me
1. Nobody's Home
Last edited by Biebz on Tue Mar 22, 2016 3:54 pm, edited 39 times in total.
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby Alicepotter » Fri Dec 12, 2014 8:41 pm

NH for #1

Great banner btw
User avatar
Alicepotter
The Mockingjay
 
Posts: 24059
Joined: Fri Dec 30, 2011
Location: Panem

Postby Biebz » Fri Dec 12, 2014 8:47 pm

Poll added.

Thanks Alice :)
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby Erotica » Fri Dec 12, 2014 8:53 pm

This could be interesting :)
I am not trying to seduce you... Would you like me to seduce you? Is that what you're trying to tell me?
User avatar
Erotica
Legend
 
Posts: 12539
Joined: Sat Mar 15, 2014
Location: Germany

Postby Falsetto » Fri Dec 12, 2014 9:38 pm

Erotica wrote:This could be interesting :)
+1
User avatar
Falsetto
Superstar
 
Posts: 5740
Joined: Wed Mar 19, 2008
Location: Krakow, Poland

Postby theArmy » Fri Dec 12, 2014 10:08 pm

No What The Hell or When You're Gone in the poll? :x :evil:

You'll be expelled from the holy Av stan quartet if non of them don't end up in the top3. Kissy :*
LITTLE CHIX - a new pop sensation on the horizon!
User avatar
theArmy
Legend
 
Posts: 27002
Joined: Fri Feb 04, 2011
Location: Pop Heaven

Postby Biebz » Fri Dec 12, 2014 10:11 pm

theArmy wrote: Av stan quartet
:lol:
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby toni_pest » Fri Dec 12, 2014 10:25 pm

Nobodys home >>>>
:)
User avatar
toni_pest
Coming Soon
 
Posts: 31406
Joined: Thu Apr 19, 2007

Postby theArmy » Sat Dec 13, 2014 9:58 am

What The Hell is an endless bop.

Evergreen. #theArmycertified
LITTLE CHIX - a new pop sensation on the horizon!
User avatar
theArmy
Legend
 
Posts: 27002
Joined: Fri Feb 04, 2011
Location: Pop Heaven

Postby MrRager » Sat Dec 13, 2014 10:10 am

I was so close to voting for Hello Kitty! :lol:

stevyy wrote:
hello kitty video >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> life.
#Pray4AL6
User avatar
MrRager
Legend
 
Posts: 17581
Joined: Sun Sep 06, 2009
Location: Manaus

Postby toxicALIENS » Sat Dec 13, 2014 10:27 am

BS:TS:IA:NM
User avatar
toxicALIENS
Superstar
 
Posts: 5472
Joined: Mon Nov 11, 2013

Postby luckyONE » Sat Dec 13, 2014 10:32 am

excited, love me so Avril! :D
User avatar
luckyONE
Superstar
 
Posts: 7180
Joined: Tue Feb 07, 2012
Location: Germany

Postby Biebz » Sat Dec 13, 2014 12:08 pm

Image
Live Cover from "My World DVD"
2003
Image
This is the first cover song to feature in this countdown and unfortunately it must settle in last place. This incredible Green Day cover could have fit perfectly into the 'Let Go' tracklisting but ultimately it doesn't come close to anything written by Avril herself.
Image
B-Side from "My Happy Ending"
2004
Image
The only B-Side track to ever come from the 'Under My Skin' era. As far as her extra tracks go this is by far the worst one she has released although it is still a great track and I still occasionally find myself listening to it.
Image
Album Track from "Avril Lavigne"
2013
Image
In my opinion, this is the weakest song on the album. When I first listened to the album, this song in particular seemed to be quite forgettable and sadly my opinion on it hasn't changed. Despite this I do think it is a good song and I particularly enjoy the bridge.YEAH YEAH NOT YETTTTT
Image
Album Track from "The Best Damn Thing"
2007
Image
I love every song on 'The Best Damn Thing' but we've all got to have our least favourites and this is mine. Like a majority of the tracks on this album after you listen to this it just makes you want to give every person you see the middle finger. This is still a total bop and it contains one of my favourite lyrics on the album; "Because you wrote - I wish you were her, You left out the "E", You left without me.
Image
Album Track from "Avril Lavigne"
2013
Image
I'm not sure if its because they sit right next to each other on the tracklist or whether it's because they are both the worst/most forgettable songs on the album but I always group this song together with 'Ain't Seen Nothin' Yet'. Luckily for this song, it's slightly better and manages to chart higher. The verses in this a total mess but the chorus however totally makes up for it and the cheering gives me life.
Last edited by Biebz on Sat Dec 13, 2014 12:46 pm, edited 2 times in total.
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby MrRager » Sat Dec 13, 2014 12:16 pm

Discography is amazing so it must be hard to organise a list.

You Aint Seen nothing yet - I actually thought it was one of the standouts the first time I heard AL yet everyone was blasting it :lol: ... However now I agree that its definitely one of my least favs on AL.

Everything Back But You - I remember when I first heard this I thought it was a mess but over the years I have grown to love it 8-)

Take It and her Basket Case cover are forgettable so I agree with them being towards the bottom.... However how amazing would a Studio Version of Basket Case bE!!!
#Pray4AL6
User avatar
MrRager
Legend
 
Posts: 17581
Joined: Sun Sep 06, 2009
Location: Manaus

Postby Rihab » Sat Dec 13, 2014 12:52 pm

My favourite Avril songs are Push, Nobody's Home and I'm With You (in that order), but I guess the latter will come out on top here cause it's probably her most remembered hit and closest to what you could call her signature sound.
User avatar
Rihab
Legend
 
Posts: 17220
Joined: Mon Oct 18, 2010
Location: Germany

Postby Erotica » Sat Dec 13, 2014 12:58 pm

I agree that Ain't Seen Nothin' Yet is the worst song
I am not trying to seduce you... Would you like me to seduce you? Is that what you're trying to tell me?
User avatar
Erotica
Legend
 
Posts: 12539
Joined: Sat Mar 15, 2014
Location: Germany

Postby Biebz » Sat Dec 13, 2014 1:16 pm

Rihab95 wrote:My favourite Avril songs are Push, Nobody's Home and I'm With You (in that order), but I guess the latter will come out on top here cause it's probably her most remembered hit and closest to what you could call her signature sound.
Just because its her most remembered hit doesn't mean it will come out on top. This is MY personal countdown after all :wink:
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby Biebz » Sat Dec 13, 2014 3:37 pm

@Garf & @Erotica : Glad we are in agreement so far :)
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby theArmy » Sat Dec 13, 2014 3:56 pm

EVERYTHING BACK BUT YOU SLAAAAAAAAAAYS!!!! :( :x

Sippin On Sunshine is great, but

You Ain't Seen Nothin Yet is by far Avie's worst song EVER.
LITTLE CHIX - a new pop sensation on the horizon!
User avatar
theArmy
Legend
 
Posts: 27002
Joined: Fri Feb 04, 2011
Location: Pop Heaven

Postby Biebz » Sat Dec 13, 2014 4:03 pm

theArmy wrote:EVERYTHING BACK BUT YOU SLAAAAAAAAAAYS!!!! :( :x

Sippin On Sunshine is great, but

You Ain't Seen Nothin Yet is by far Avie's worst song EVER.
You're in for a treat next update :wink:
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby Biebz » Sat Dec 13, 2014 5:44 pm

Image
3rd Single From 'Avril Lavigne'
2013
MUSIC VIDEO
Image
Shocking, right?! I'm shocked myself at how low I felt this should be when deciding on the order. From Day 1, this has always been my least favourite single (Yes, even over Hello Kitty) and I even remember writing this in the Pure Pop thread. Over a year later, my views on this song are still the same; It is a beautiful ballad with a stunning video - well ignoring the worst product placement I've seen in ages. I'm not quite sure why this is one of my least favourite Avril song's but I think it may have something to do with Chad.
Image
Bonus Track From 'Under My Skin'
2004
Image
Avril clearly loves this song because it is present on every bloody setlist since the damn song came out. I can totally understand why this is a bonus track on the album because it is the worst one by a far margin. The song is so bratty and rebellious which is exactly what I like about it.
Image
B-Side From 'Complicated'
2002
Image
Probably the oldest song in this countdown. You can clearly tell in Avril's vocals that this was recorded long before the rest of the tracks on Let Go because she sounds so young. The uniqueness to her voice is one of the reasons I like this song and she just sounds so cute. Also the song is just beautifully written as always.
Image
Album Track From 'Under My Skin'
2004
Image
Another track from 'Under My Skin' which doesn't really live up to the rest - don't get me wrong though, I love this song. The bridge is incredible! When everything slows down and you hear her flawless vocals...amazing.
Image
Album Track From 'Goodbye Lullaby'
2011
Image
The weakest song on the album. If my memory serves me correctly, this has always been the case for me. The lyrics are absolutely stunning and the fact she wrote this back when she was 14 is just incredible but I honestly find this song slightly boring...UNTIL the flawless bridge which basically is the reason this song charts where it does. 'Its not your fault, your fault, your faulttttt *breaks down*
Last edited by Biebz on Sat Dec 13, 2014 5:57 pm, edited 1 time in total.
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby Alicepotter » Sat Dec 13, 2014 5:52 pm

Darling is a grower! I used to hate this but now It's in my Top 5 of GL
User avatar
Alicepotter
The Mockingjay
 
Posts: 24059
Joined: Fri Dec 30, 2011
Location: Panem

Postby Erotica » Sat Dec 13, 2014 5:54 pm

Let Me Go is the best song from these five for me
I am not trying to seduce you... Would you like me to seduce you? Is that what you're trying to tell me?
User avatar
Erotica
Legend
 
Posts: 12539
Joined: Sat Mar 15, 2014
Location: Germany

Postby Biebz » Sat Dec 13, 2014 5:55 pm

Alicepotter wrote:Darling is a grower! I used to hate this but now It's in my Top 5 of GL
We are nearing 4 years since its release, I don't think its going to grow on me :lol: :lol:

Erotica wrote:Let Me Go is the best song from these five for me
What do you think of the video? :) Singles in the countdown will include a link to their music video
my reputation's never been worse so you must like me for me
User avatar
Biebz
Best Damn Member
 
Posts: 22109
Joined: Sun Jun 02, 2013
Location: UK

Postby Alicepotter » Sat Dec 13, 2014 6:01 pm

^^

But grew on me :lol:
User avatar
Alicepotter
The Mockingjay
 
Posts: 24059
Joined: Fri Dec 30, 2011
Location: Panem

Return to Personal Charts