Dutch Language

Moderator: Spartan

Postby maroon » Sat Mar 25, 2017 3:06 pm

Serby wrote:
TIfan wrote:Using the app. It's cute. Me like
Yahs

If got a dilla everytime I promoted that app, I'd be rich, but it's the shit and much better than overrated duolingo.
I still disagree. I gave it a second chance but memrise is just boring and annoying with its zero tolerance for typos.
Duolingo still rules as the best application to learn languages. When it comes to Dutch, it was practically my only source of knowledge and now I got qualified to the advanced level by the local language school in Amsterdam. I'm so happy I can start a professional course next week!
maroon
Superstar

Location: Amsterdam (NL) / Gijón (ES) / Rzeszów (PL) / Brno (CZ) / Cork (IE)

Postby RayRay » Sat Mar 25, 2017 8:09 pm

Colbie wrote:
RayRay wrote:Ik ben erg tevreden met een grote winst voor GroenLinks.

Ik hoop op een coalitie met VVD, CDA, D66 en GroenLinks.
Nah, CDA zei dat ze niet met GroenLinks willen, maar wie weet.....
Gelukkig zijn ze wel in overleg, dus ja, wie weet! :D
RayRay
Superstar

Postby Fan » Sun Apr 16, 2017 9:13 am

Heeft iemand het nieuwe 'interview' met clown Thierry Baudet al gezien? Ik weet wat hij in het verleden al allemaal gezegd heeft, maar toch blijft hij mij verbazen. Nu beweert hij weer dat vrouwen meestal geen ambities hebben en links georienteerd zijn, maar als ze de juiste man ontmoeten dan wel rechts worden :roll: :roll: Iedere keer als ik hem hoor praten rollen mijn ogen zoveel dat ik bang ben dat ze er nog eens uit rollen.
i wanna see you on your knees, wanna see you begging
Fan
Legend

Postby RayRay » Sun Apr 16, 2017 8:27 pm

Fan wrote:Heeft iemand het nieuwe 'interview' met clown Thierry Baudet al gezien? Ik weet wat hij in het verleden al allemaal gezegd heeft, maar toch blijft hij mij verbazen. Nu beweert hij weer dat vrouwen meestal geen ambities hebben en links georienteerd zijn, maar als ze de juiste man ontmoeten dan wel rechts worden :roll: :roll: Iedere keer als ik hem hoor praten rollen mijn ogen zoveel dat ik bang ben dat ze er nog eens uit rollen.
Gelukkig niet gezien.
RayRay
Superstar

Postby Fan » Mon Apr 17, 2017 10:06 am

^^Dat is eigenlijk ook wel het verstandigste. Ik word iedere keer erg treurig als ik deze man hoor praten. En nog treuriger als ik me bedenk dat er mensen op gestemd hebben en hij nu een volksvertegenwoordiger is.
Fan
Legend

Postby Colbie » Wed Apr 26, 2017 10:26 am

Iedereen alvast een fijne koningsdag toegewenst!
Starry eyes sparking up my darkest night
Colbie
Superstar

Postby Melissame » Thu May 04, 2017 3:56 pm

I had a Dutch date, he taught how to say Babe :D it sounds scary :o but funny. I like Dutch guys :lol:
Melissame
Groupie

Postby Fan » Tue Jun 06, 2017 6:01 pm

Hey- vraagje.
Ik ben op dit moment aan het onderzoeken of er animo is voor een soort van Dutch meet up voor de Nederlandse leden van hier om elkaar eens te ontmoeten. Zijn er in dit topic ook nog mensen wie dat leuk zou lijken? :D
Fan
Legend

Postby Benjamin » Tue Jun 06, 2017 7:48 pm

^ Ja lijkt mij leuk :)
Benjamin
Kid At Heart

Postby flopho » Sat Jul 08, 2017 8:59 pm

now wait i didn't know Lil Kleine had any other songs besides Drink and Drugs :lol:

Krantenwijk is a cool basic bop tbh
Shame on me for changing...no, shame on you for staying the same
flopho
Legend

Postby RayRay » Sat Jul 22, 2017 9:32 pm

Fan wrote:Hey- vraagje.
Ik ben op dit moment aan het onderzoeken of er animo is voor een soort van Dutch meet up voor de Nederlandse leden van hier om elkaar eens te ontmoeten. Zijn er in dit topic ook nog mensen wie dat leuk zou lijken? :D
Zo te zien is er niet veel animo voor.
Op zich lijkt het me wel leuk. Ligt eraan waar, met wie en wat we gaan doen.
RayRay
Superstar

Postby maroon » Sun Jul 23, 2017 8:43 am

Wat is een animo?
Ik ben geen Nederlander maar als er iets in Noord-Holland aan de hand is waar men Nederlands kan oefenen en nieuwe mensen ontmoeten, ik zou er graag aan willen meenemen. :)

The above sentence was a difficult one so I hope I got it right. :lol:
maroon
Superstar

Postby RayRay » Sun Jul 23, 2017 2:27 pm

maroon wrote:Wat is een animo?
Ik ben geen Nederlander maar als er iets in Noord-Holland aan de hand is waar men Nederlands kan oefenen en nieuwe mensen ontmoeten, ik zou er graag aan willen meenemen. :)

The above sentence was a difficult one so I hope I got it right. :lol:
Almost correct! Only "meenemen" should be "deelnemen".

Your Dutch is very good. I'm married to an English man, so I know how difficult our language is, especially the writing.
Where are you from? Do you live here?
RayRay
Superstar

Postby maroon » Sun Jul 23, 2017 7:45 pm

Dank je wel, RayRay!
I'm from Poland but have been living in Amsterdam since November. I'm a bit of a language freak and love learning on my own so when I had my tests for the language course organised by the gemeente back in March, they qualified me already for the B1 level and I'm doing it now. Even though writing and grammar are always quite easy for me, I still struggle a lot with speaking and understanding conversations.
maroon
Superstar

Postby RayRay » Sun Jul 23, 2017 9:07 pm

maroon wrote:Dank je wel, RayRay!
I'm from Poland but have been living in Amsterdam since November. I'm a bit of a language freak and love learning on my own so when I had my tests for the language course organised by the gemeente back in March, they qualified me already for the B1 level and I'm doing it now. Even though writing and grammar are always quite easy for me, I still struggle a lot with speaking and understanding conversations.
Understanding conversations is always the hardest. Everybody has a different accent and usually speak very fast when they're native speakers. As my husband is English, we watch the BBC daily. Although my English is good, I sometimes had a hard time understanding conversations. It's gotten a lot better over the years though.

Still, I remember living in London for three months (years ago) and the other (English) students didn't believe me when I said I didn't understand them at times. Understanding every word when a native speaker is talking can be hard.
RayRay
Superstar

Postby Benjamin » Fri Sep 01, 2017 8:23 pm

Nooit gedacht, maar Roxanne slays. :o 8-)
Benjamin
Kid At Heart

Postby RayRay » Mon Sep 04, 2017 8:09 pm

^ Ik ben ook onder de indruk. :o
RayRay
Superstar

Postby Frederic » Wed Sep 06, 2017 3:39 pm

^ I actually really liked "Ik Was Toch Je Meisje"! :lol:
Frederic
Good Boy Gone Bad

Postby RayRay » Fri Sep 15, 2017 9:01 pm

Vandaag het eerste volledige Nederlandstalige album van Trijntje Oosterhuis.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar dan hoor ik in dit geval toch liever het nieuwe album van Roxanne Hazes. :P
RayRay
Superstar

Postby Hugo » Fri Sep 15, 2017 9:11 pm

RayRay wrote:Vandaag het eerste volledige Nederlandstalige album van Trijntje Oosterhuis.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar dan hoor ik in dit geval toch liever het nieuwe album van Roxanne Hazes. :P
What's this obsession with double letters? :o
"You are Beyoncé!"
"Thank You."
Hugo
HAL 9000

Postby RayRay » Fri Sep 15, 2017 9:15 pm

Hugo wrote:
RayRay wrote:Vandaag het eerste volledige Nederlandstalige album van Trijntje Oosterhuis.
What's this obsession with double letters? :o
If you would write it with one letter, the pronounciation and meaning changes...

Bomen = Trees
Bommen = Bombs

Schaap = Sheep
Schap = Tray
RayRay
Superstar

Postby Serby » Sat Oct 07, 2017 6:37 am

I'll have my first real Dutch class this monday, soooo excited!!!!!!! :D :D :D Finally! Will be so intense and time consuming, but I don't care. :lol:
Serby
Dr. Serby

Postby Fan » Sat Oct 07, 2017 7:36 am

^Good luck, or we should say 'veel succes'!
Fan
Legend

Postby Serby » Sat Oct 07, 2017 8:20 am

Fan wrote:^Good luck, or we should say 'veel succes'!
Dank je. :D

Proffesor is from Belgium tho, but she seems to speak Dutch rather than Flemish (gutheral g is only in NL right?). Should be easy peasy cuz its grammar is basically simplified German grammar for the most part. :lol: 8-) So afraid my accent will be shit. :oops: I think I already can do G quite good, but Rs will be tricky.
Serby
Dr. Serby

Postby Jesper » Mon Oct 16, 2017 1:56 pm

wist niet eens dat dit topic er was :lol:
Jesper
Legend

Return to The Lounge