Mariah Carey

Moderators: biscuits, JSparksFan, stevyy, Benjamin

 

Battle Of The Live Performances: Round 5

Poll runs till Fri Apr 20, 2018 2:30 pm

If Only You Knew/Somewhere Over The Rainbow - Patti LaBelle Tribute
21
33%
Close My Eyes - Rosie O'Donnell Show
10
16%
My All - SNL
11
17%
Butterfly - SNL
22
34%
 
Total votes : 64

Postby Shaka » Mon Jul 17, 2017 11:50 am

eternally12 wrote:Climax of T4N>>>>>>memoirs and MIAMTEC
E=MC2 and Memoirs are tied for me in terms of vocals. Each one have its strengths and weaknesses.
T4N climax is the best vocal on Einstein so that's not a fair comparison LOL.
On the other hand, MIAM(TEC) vocals are pretty poor, except for a couple of moments in some songs (Meteorite slays tho, Eb5s from Supernatural, Faded climax, her tone in #B & Dedicated - where vocals are quite restrained but she sounded really beautiful).
User avatar
Shaka
Legend
 
Posts: 21769
Joined: Tue Feb 04, 2014
Location: Argentina

Postby Shaka » Mon Jul 17, 2017 11:53 am

User avatar
Shaka
Legend
 
Posts: 21769
Joined: Tue Feb 04, 2014
Location: Argentina

Postby Shaka » Mon Jul 17, 2017 12:01 pm

This is rare af.

Image

Image
User avatar
Shaka
Legend
 
Posts: 21769
Joined: Tue Feb 04, 2014
Location: Argentina

Postby RayRay » Mon Jul 17, 2017 12:54 pm

Don't Play That Song is one of my all time favorites. Hope it will be released on CD for everyone someday.
User avatar
RayRay
Superstar
 
Posts: 9469
Joined: Sun Nov 13, 2011
Location: Netherlands

Postby Shaka » Mon Jul 17, 2017 1:00 pm

↑ She did such a great job without even trying, I'd love a studio version of that song!
User avatar
Shaka
Legend
 
Posts: 21769
Joined: Tue Feb 04, 2014
Location: Argentina

Postby Shaka » Mon Jul 17, 2017 1:05 pm



User avatar
Shaka
Legend
 
Posts: 21769
Joined: Tue Feb 04, 2014
Location: Argentina

Postby SawyerHewitt » Mon Jul 17, 2017 1:09 pm

Vocally E=MC2>>>>> TEOM?
Gurl, bye!

TEOM remains unbothered.
Just a DEVIANT, PERTURBED, DERANGED, MACABRE, MANIAC, LUNATIC, IRRATIONAL PSYCHO-TO-BE.
User avatar
SawyerHewitt
Manager
 
Posts: 4912
Joined: Tue Dec 24, 2013
Location: Plainfield, Wisconsin

Postby ForeverYoung » Mon Jul 17, 2017 1:37 pm

TEOM > Glitter > MIAM > MCIIY > E=MC²/MOAIA [tie] >>> Crapbracelet

I Don't Wanna Cry
I Wish You Knew
I'll Be Lovin' U Long Time
User avatar
ForeverYoung
Manager
 
Posts: 3680
Joined: Sat Nov 06, 2010

Postby ForeverYoung » Mon Jul 17, 2017 1:43 pm

I cannot @ Infinity having the same # of votes as the awesomeness that is I've Been Thinking About You. For a split second I wanted to vote for the latter just so that it could jump ahead of Infinity.

Those three of y'all who voted for Infinity should be locked in a room and be forced to watch Christina Aguilera vocal range videos for a whole day.
User avatar
ForeverYoung
Manager
 
Posts: 3680
Joined: Sat Nov 06, 2010

Postby SawyerHewitt » Mon Jul 17, 2017 1:51 pm

ForeverYoung wrote:Those three of y'all who voted for Infinity should be locked in a room and be forced to watch Christina Aguilera vocal range videos for a whole day.
OMFG LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :lol:
Just a DEVIANT, PERTURBED, DERANGED, MACABRE, MANIAC, LUNATIC, IRRATIONAL PSYCHO-TO-BE.
User avatar
SawyerHewitt
Manager
 
Posts: 4912
Joined: Tue Dec 24, 2013
Location: Plainfield, Wisconsin

Postby carloandrew » Mon Jul 17, 2017 2:04 pm

I wish you well has a special place in my heart. It makes me angry while listening and calm after
Oprah Winfrey whole segment, for real.
20/20 Barbara Walters, for real
60 Minutes, for real.
User avatar
carloandrew
Manager
 
Posts: 2383
Joined: Tue Feb 25, 2014

Postby ForeverYoung » Mon Jul 17, 2017 2:06 pm

Literally every song on MIAM with the exception of Money, One More Try, Heavenly, those damn three songs that made the album stall for nearly a **** year, is A/A+ vocally.

You Don't Know What To Do, Meteorite, Faded & Supernatural are some of her best vocals of the last decade.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/21/e7/89/21e789a9661d18c88b9678a964c75738.gif

Anyways, can you guys believe "#1 To Infinity" has finally come to an end? Tomorrow's the last show. Who even knows when we'll be able to hear Someday, IDWC, LTT and TGIFY live ever again?? :cry:
User avatar
ForeverYoung
Manager
 
Posts: 3680
Joined: Sat Nov 06, 2010

Postby himc15 » Mon Jul 17, 2017 2:13 pm

^^that makes me sad man,ugh!!
User avatar
himc15
Superstar
 
Posts: 9751
Joined: Thu Jan 02, 2014

Postby jochen » Mon Jul 17, 2017 2:18 pm

Shaka wrote:This is rare af.

Image

Image
Love it
YOU cant blame nobody but YOU
User avatar
jochen
Manager
 
Posts: 2372
Joined: Wed Feb 13, 2008
Location: Germany, Hannover

Postby egok1ller » Mon Jul 17, 2017 2:19 pm

ForeverYoung wrote:TEOM > Glitter > MIAM > MCIIY > E=MC²/MOAIA [tie] >>> Crapbracelet

I Don't Wanna Cry
I Wish You Knew
I'll Be Lovin' U Long Time
Honey You Got It All Wrong .
Vocally
Glitter>EMC2>MCIIY>TEOM>MEMOIRS>CHARMBRACELET>MIAMTEC

BTW Teom and Miamtec are in my trinity cause the things I would go through to listen to these albums :lol: , but vocally they are not on top and they dont have to be.
egok1ller
Groupie
 
Posts: 124
Joined: Wed Apr 29, 2015

Postby LambChild » Mon Jul 17, 2017 2:50 pm

I know someone uploads the monthly album increases on Spotify every month usually, but does anyone know where to find the list of her streamed songs?
funny how one can learn
to grow numb to the madness
and block it away
User avatar
LambChild
Manager
 
Posts: 3529
Joined: Fri Mar 18, 2016
Location: Boston, MA

Postby eternally12 » Mon Jul 17, 2017 3:29 pm

A bit premature
I'm so glad bartending school is paying off! #cheers to the haters there's so much more coming !!
User avatar
eternally12
Superstar
 
Posts: 8906
Joined: Sat Jun 01, 2013

Postby eternally12 » Mon Jul 17, 2017 3:32 pm

I'm so glad bartending school is paying off! #cheers to the haters there's so much more coming !!
User avatar
eternally12
Superstar
 
Posts: 8906
Joined: Sat Jun 01, 2013

Postby MCPH » Mon Jul 17, 2017 3:36 pm

Shaka wrote:

Mariah/Big Jim Wright need to hear this, and learn. Makes her current band sound weak af.
Same goes for many of her live songs, especially VOL.

1998 band >>>>>>>> 2017 BJW's band
User avatar
MCPH
Personal Assistant
 
Posts: 800
Joined: Mon Apr 27, 2015
Location: London, UK

Postby Gravity » Mon Jul 17, 2017 4:32 pm

ForeverYoung wrote:I cannot @ Infinity having the same # of votes as the awesomeness that is I've Been Thinking About You. For a split second I wanted to vote for the latter just so that it could jump ahead of Infinity.

Those three of y'all who voted for Infinity should be locked in a room and be forced to watch Christina Aguilera vocal range videos for a whole day.
IBTAY is very underrated, but so is most of Music Box.
:lol: :lol: :lol: @ the last part

Voted for:
I Wish You Well - flawless gospel masterpiece
I Don't Wanna Cry - My All's underrated flawless older sister
I'm That Chick - a bop
Floped and localed
User avatar
Gravity
Superstar
 
Posts: 8191
Joined: Tue Jan 05, 2016
Location: Luxurious Undergrind

Postby Guru » Mon Jul 17, 2017 4:34 pm

These polls can be so extra :lol: I loves it though :lol:
| Ciara | Beyoncé | Janet | Toni | Kelly R | Leona | Tinashe | Whitney | Brandy | Monica | Tevin | Mariah | Britney |
User avatar
Guru
Guru
 
Posts: 23776
Joined: Tue Feb 14, 2006
Location: On ukmix.org

Postby Nippian93 » Mon Jul 17, 2017 4:37 pm

If It's Over isn't winning ? :(
❤Whitney Houston
User avatar
Nippian93
Legend
 
Posts: 35974
Joined: Mon Jan 11, 2016

Postby LambChild » Mon Jul 17, 2017 4:42 pm

How could ANYONE pick Infinity given the list of choices?
funny how one can learn
to grow numb to the madness
and block it away
User avatar
LambChild
Manager
 
Posts: 3529
Joined: Fri Mar 18, 2016
Location: Boston, MA

Postby TwistedFantasy » Mon Jul 17, 2017 4:46 pm

ForeverYoung wrote:Literally every song on MIAM with the exception of Money, One More Try, Heavenly, those damn three songs that made the album stall for nearly a **** year, is A/A+ vocally.
:lol: :lol: :lol:
User avatar
TwistedFantasy
Manager
 
Posts: 3417
Joined: Sun Mar 15, 2015
Location: France

Postby musedeva » Mon Jul 17, 2017 5:22 pm

'98 was the day of the Corporate Cops....Big Jim be keepin' it Real :wink:

MCPH wrote:
Shaka wrote:

Mariah/Big Jim Wright need to hear this, and learn. Makes her current band sound weak af.
Same goes for many of her live songs, especially VOL.

1998 band >>>>>>>> 2017 BJW's band
User avatar
musedeva
Manager
 
Posts: 1482
Joined: Fri Apr 18, 2014

Return to General Artists Discussion